Instrukcja dla stron chcących kupić/sprzedać akcje
Jeśli chcą Państwo sprzedać, akcje najpierw należy mieć odpowiednią ilość akcji na dokumencie akcyjnym. Jeśli sprzedają Państwo tylko część akcji, należy je rozbić.
Jak rozbić/podzielić akcję?
By rozbić akcje na kilka, należy wysłać do nas dokument akcyjny z informacją jak mają być podzielone akcje (np. Mam 100 akcji proszę o rozbicie akcji na 2 pakiety: w pierwszym 80 akcji w drugim 20 akcji). Spółka „rozmienia” na odpowiednie części, a dokumenty odsyła Państwu by mogli Państwo dokonać sprzedaży części na jakiej zależy.
Jak sprzedać akcje?
Na poniższej stronie internetowej znajduje się umowa, którą należy podpisać w trzech egzemplarzach (po jednej ze stron i jeden egzemplarz dla spółki).
Co powinienem zrobić po zakupie akcji?
Na stronie znajduje się również wzór wniosku o zmianę zapisu w Księdze Akcjonariuszy.
Wniosek o zmianę wpisu wraz z podpisaną umową, jako załącznik, należy wysłać na adres Towarzystwa Biznesowe SA Aleja Niepodległości 245/17, 02-009 Warszawa.
Wniosek powinien wypełnić i wysłać Nabywca.
Dodatkowo należy załączyć zgodę na elektroniczną informację o Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy, którą może wypełnić i wysłać Nabywca (zgoda jest dobrowolna, ułatwi ona pracę Spółce i zmniejszy koszty).
Jakie są koszty i obowiązki podatkowe?
Sprzedający – Jeżeli przy sprzedaży akcji jest zysk to jest on opodatkowany 19%.
Kupujący akcję – powinien złożyć PCC (Podatek od czynności cywilnoprawnych)
w terminie 2 tyg. od dokonanej czynności i opłacić 1% podatku.