Różnorodność, z której można czerpać.

Andrzej Demczuk, Prezes Towarzystwa Biznesowego Lubelskiego i Head of Business Association International Expansion (czyli człowiek odpowiedzialny za ekspansję zagraniczną Towarzystw Biznesowych) w wywiadzie dla „Merkuryusza” (nr 15) powiedział:

„Wielką siłą Towarzystw Biznesowych jest różnorodność — różnorodność, z której można czerpać. Członkowie Towarzystw Biznesowych działają w różnych branżach. Prowadzą firmy różne wielkości. Są na różnym poziomie doświadczenia jako przedsiębiorcy. Mają różne pasje i aktywności pozabiznesowe. To nie tylko przedsiębiorcy — to ludzie zaangażowani w różne powołania: społeczne, charytatywne i inne. „

Andrzej Demczuk przyznał, że gdyby nie Towarzystwa Biznesowe jego firma — sieć restauracji Plackarnia — nie rozwijałaby się tak prężnie. Gdyby nie wsparcie Członków Towarzystwa Biznesowego Lubelskiego Fundacja „W duchu Miłości” nie mogłaby docierać z pomocą do samotnych matek (na co dzień Fundacją zajmuje się Monika Demczuk, żona Andrzeja). Gdyby nie Towarzystwa Biznesowe, nie byłoby też zaangażowania w zagraniczną ekspansję naszej organizacji.

Andrzej Demczuk podczas prezentacji w Londynie

Towarzystwa Biznesowe dają komfort

Marcin Konik-Korn (Towarzystwo Biznesowe Krakowskie) na spotkaniu z Romanem Kluską, które zorganizowaliśmy przed otwarciem Towarzystwa biznesowego Radomskiego, powiedział:

„Ja z Towarzystwami Biznesowymi związałem się już kilka la temu i po jakimś czasie stała się taka dziwna rzecz, że w zasadzie nie robię już biznesu z nikim spoza Towarzystw. Z kilku powodów. Po pierwsze dlatego, że w Towarzystwach znajduję wszystko to, czego potrzebuję. Czyli wszystkie możliwe branże, które albo mogą wspierać mój biznes, albo takie, którym ja mogę sprzedać swoje usługi. Natomiast druga sprawa to to, że Towarzystwa dają mi komfort, że ludzie, z którymi współpracuję, są ludźmi uczciwymi, którzy wyznają te same wartości co ja. I mam świadomość, że faktury zostaną zapłacone, że jak będę potrzebował pomocy, to tę pomoc znajdę”.

Ogólnopolski zasięg

Marta Woźny-Tomczak, Prezes nowej grupy Towarzystwa Biznesowego Trójmiejskiego, w wywiadzie dla „Merkuryusza” (nr 13-14) wyjaśnia, dlaczego po kilku latach, odkąd po raz pierwszy uczestniczyła w śniadaniu Towarzystwa Biznesowego Trójmiejskiego, w końcu postanowiła zostać Członkiem naszej organizacji:

„Na początku tego roku [2018] wybrałam się na spotkanie otwarte Towarzystwa Biznesowego Trójmiejskiego w Hotelu Sheraton, poświęcone RODO. Tam dowiedziałam się, jak pięknie Towarzystwa Biznesowe rozwijają się w całej Polsce. Dotarło do mnie, że bycie członkiem w Trójmieście to tak naprawdę bycie częścią ogólnopolskiej społeczności, do której mamy dostęp na przykład poprzez grupę na Facebooku. To mi uświadomiło, że inne inicjatywy networkingowe w Trójmieście, w których uczestniczyłam, są w mym odczuciu małe — straciły swoją konkurencyjność względem Towarzystw Biznesowych, które dają dużo większe  możliwości”.

Członkowie Towarzystw Biznesowych mogą poznawać Członków innych grup, a nawet wybrać się z prezentacją na śniadanie biznesowe lub biznesowy wieczór do innego miasta. Turystyka networkingowa to potężne narzędzie, które pomaga rozwijać biznes. Szczególnie gdy po śniadaniu biznesowym odbywamy spotkania „1 na 1” z innymi przedsiębiorcami. To pomaga budować relacje. A dobre relacje przynoszą dobre owoce.

Ekspansja zagraniczna

Od ostatniego kwartału 2018 roku trwa intensywna ekspansja zagraniczna Towarzystw Biznesowych. Grupy Business Association spotykają się regularnie m.in. w Londynie, Rzymie, Wilnie i Zurychu. Członkowie Towarzystw Biznesowych z Polski w ramach międzynarodowej  turystyki networkingowej mogą odwiedzić zagraniczne grupy. To opcja szczególnie wartościowa dla osób, które poważnie myślą o wchodzeniu na nowe rynki.

Szkolenia na spotkaniach

Towarzystwa Biznesowe to nie tylko biznes — to również wiedza. Dbamy o to, by każde nasze spotkanie dawało uczestnikom merytoryczną wartość. Dlatego stałym punktem każdego śniadania czy wieczoru biznesowego jest prelekcja. Prelegenci dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Oczywiście na tym nie koniec. Zawsze jest okazja, by w kuluarach pogłębić temat.

Ogólnopolskie konferencje

Od lat organizujemy ogólnopolskie wydarzenia, takie jak konferencja „Żyj w Obfitości” i Kongres Patriotyzmu Ekonomicznego, których głównym celem jest wymiana wiedzy i doświadczeń między przedsiębiorcami z całej Polski. W gronie prelegentów zawsze mamy przedsiębiorców, którzy odnieśli biznesowy sukces, a jednocześnie wiodą udane życie rodzinne, postępują zgodnie ze swoimi wartościami. To potężna inspiracja dla uczestników. Choć trzeba przyznać, że największą siłą naszych ogólnopolskich imprez nie jest część oficjalna, a kuluary. Koniec końców właśnie o to chodzi — by się spotkać, lepiej poznać, porozmawiać, zainicjować współpracę, znaleźć potencjalnego partnera czy klienta.

Mastermind w Cieleśnicy, MOC Poland — czyli biznesowy rozwój

Wierzymy, że bycie przedsiębiorcą to powołanie — powołanie do ciągłego rozwoju, do rozwijania produktów i usług, do aspiracji godnych naszego Patrona, św. Maksymiliana, czy też wielkich Polaków, który dokonywali rzeczy niesamowitych, często nie mając idealnych warunków i możliwości.

Dlatego w naszej ofercie znajdują produkty, których celem jest biznesowy rozwój Członków naszej organizacji. Business Mastermind in Management w malowniczym Pałacu Cieleśnica pomaga rozwiązać problemy zarządcze. Uczestnicy mogą liczyć na pomoc Mariusza Bobera, menedżera ds. Trudnych, który w trakcie bogatej kariery zawodowej był m.in. Prezesem Grupy Azoty. Największą zaletą Business Mastermind in Management jest konfrontacja własnego problemu z innymi przedsiębiorcami.

Z kolei MOC Poland, czyli polska edycja seminarium „Miracles odf Capital” z dr. Jeh Shyan Wongiem, inwestorem multimilionerem z Singapuru, to okazja, by „wywrócić do góry nogami” całe nasze dotychczasowe myślenie o biznesie. Dr Wong pokazuje, jak rozwijać biznes, wykorzystując mechanizm kapitałowy — jak wyhodować unicorna.

Wykorzystanie spółki akcyjnej jako wehikułu do rozwoju firmy

Udział w MOC Poland zaowocował już niejednym ciekawym projektem. Dzięki Społeczności Towarzystw Biznesowych łatwiej jest pozyskać kapitał na ich rozwój. Również Towarzystwa Biznesowe SA mają w swoim portfolio akcje różnych spółek, powstałych „na łonie” naszej organizacji.

Środowisko, w którym rośniesz Ty i Twój biznes

Piotr Wątor, Prezes Towarzystwa Biznesowego Trójmiejskiego i Regionu Północnego Towarzystw Biznesowych, powiedział kiedyś, że do Towarzystw Biznesowych szedł po biznes — szukał nowych klientów dla jego firmy spedycyjnej z siedzibą w Słupsku. I… ten biznes w końcu przyszedł. Ale wcześniej okazało się, że Towarzystwa Biznesowe to dużo więcej — to dostęp do wiedzy i doświadczenia ludzi, którzy są przedsiębiorcami z długim stażem; to przyjazna, przyjacielska wręcz, atmosfera spotkań, która sprzyja zadawaniu pytań, szukaniu pomocy u Koleżanek i Kolegów; to pewna kultura — oparta na zaufaniu i pomaganiu innym. A w takim środowisku człowiek po prostu rośnie — rozwija się on sam, rozwija się jego biznes.

Partnerzy